pemilikbegtarikpatah

Tuesday, May 26, 2015

PREpare For Japan (#begtarikpink)

Hari aku da mula pack all my things dalam beg Tarik aku...

beg penuh makanan

kalau ikutkan tggal lagi beberapa hari je lagi aku akan berangkat n terbang ke Osaka Jepun.
Februari tahun lepas adalah titik tolak permulaan aku melihat Negara jepun (Tokyo) yg aku admire sgt2.... apa yg aku admire?? EVERYTHING..... I mean I ADMIRE everything ttg jepun...orang nya, budaya nya, teknologi nya...

 so kali ni aku berpeluang ke sana lgi... kali ni aku akan pergi seberapa byk tmpt yg aku boleh p... sebenarnya sekolah aku ada buat Program Pertukaran Kebudayaan dan Pembelajaran ke Osaka.

on 10 -14hb Jun 2015...so I decide tuk pergi sendiri awal..aku pergi 4hb. Jun 2015, 6 hari awal dari trip skolah anjurkan... aku pastikan semua kerja aku telah settle kan b4 aku p. surat, video persembahan (budak buat) latih budak tuk persembahan, hadiah, sponser, n macam-macam lagi.


Aku Cuba dapat kan pelbagai info pasal Jepun masa Matta Fair Mac lalu...
aku nak p sndr kan 4 hb tu...so kena la study tmpat dlu..so library paling lengkap adalah Matta Fair..hehe

antara pamphlet yg aku da study n belek2
kat Matta Fair jugak aku da dacide tu travel menggunakan Rail Pass Japan.
aku beli melalui HIS Travel http://www.his.com.my/ masa aku pergi Matta Fair.
harga masa Matta murah sikit berbanding dalam web. Aku dapat beli dengan harga RM890 tuk travel menggunakan train kat Jepun selama 7 hari.

selalu aku usha2 info kat web http://www.japan-rail-pass.com/


 

ni bukan pas sebenar..ni juz temporary perlu tukar kat airport nt..pergi ke kaunter tuk dapat kan pass.

dari segi poket money pulak...aku dah pon tanam azam awal tahun 2015 tuk smpan duit sikit2 tuk wat tambah2 duit aku. so aku dah pon merealisasikan azam aku dgn tabung ni..hehe...

berazam hanya buka bila nak pergi.
so pada tarikh 26hb May..aku pon tebuk tabung ni....adalah dalam RM600..hehe... boleh buat tambah-tambah apa yang patut kan...

so sampai sni je entry aku ttg persediaan Solo travel aku ke Jepun...

InSyaAllah aku akn buat travelog solo aku ke jepun ni..dr segi costing, tempat dilawati, hotel DLL.


No comments:

Post a Comment