pemilikbegtarikpatah

Sunday, June 7, 2015

EDO TOKYO MUSEUM (Day 4 part 2)

DAY 4 (part 2)

7 JUN 2015 (AHAD)

 
 
So dr Sensoji Tample aku bergerak semula ke Minani-senju station jam 14;30.(mungkin ada station lain yg terdekat.tp aku tak konfiden) naik bas semula ke Minami-Senju Station. Dr Minami Senju terus ke Ryogoku station ( 20min ), dari Ryogoku ni kite kena jalan dalam 8-10 minit nak smpai ke Edo Tokyo Museum.
mural kat tepi tembok tren

 
 Aku naik Sobu Line.
 
Sobu Line ni melalui Akihabara Station.., Dlam pemikiran aku…Why not siggah sekejap nt otw blik dr muzium..(kalau sempat) lagi pon Akihabara mmg ada dalam list aku tuk melawat..hhehe…


So muzium tutup kul 5. Aku smpai dalam jam 15;10.. maka xde la habes sgt aku ronda Edo Tokyo Museum ni. Muzium ni unik! Sbb entrance kita kena naik escalator kat atas bngunan…n it’s start dari atas…kita akan smpai tgkat 6 then barulah kita turun satu tgkat ke satu tgkat.. Tiket masuk 600¥….
 
 
replica jambatan ketika mula masuk muzium (kagum)
 
Best kat museum ni…seronok aku explore 1 persatu zaman di Jepun..bermula dgn zaman edo hingga kini…


replika perkapungan edo..serius kagum satu per satu miniature tu lain

reka bentuk dalaman istana Jepun

tandu


boleh try angkat

 
budaya n perayaan2 kat Jepun ni pon ada dlm museum ni. Just sayang sbb aku xdpt nak faham sgt..klo ade tour guide gerenti lebih memahami setiap selok-belok museum ni!



nasib baik ada amoi comei amekkan pic
Ni da masuk zaman Inggeris datang.. ada pengaruh skit2 dr sna.
 
beca

telfon lama..hikhik..
 
1st car buaatan Jepun

ini suasana rumah di Jepun

sebelum kemunculan tndas hi-tech

ni salah satu area Tokyo mengalami gempa bumi.
ada sa
ada satu sector tg kejadian gempa bumi di Tokyo.tp syg, bateri aku da nk abes..so tiang Tokyo tu je lah yg ada.. Aku keluar dr muzium dalam kul 4.30 sbb aku rasa aku perlu singgah Akihabara..hahaha
Perjalanan blik aku menuju ke Station Ryogoku u jupa kedai 100¥..
 
 
smpt aku membeli belah kat sni jap..beli passport holder je pon.haha. so next,  kita singgah AKIHABARA!!!!

No comments:

Post a Comment