pemilikbegtarikpatah

Sunday, June 7, 2015

ASAKUSA - SENSOJI TEMPLE (Day 4 part 1)

DAY 4 (part 1)

7 JUN 2015 (AHAD)

Hari ke 4 aku bg lewat skit setelah berjalan 3 hari 2 malam kat Jepun ni…smpai sakit2 kaki..hhuhu..so ari ni mmg planning tuk laundry baju . Hari ni juga aku mmg takde plan nak p mana.. so aku buat kajian skit mana tmpat yg aku boleh pegi tuk hari pertama aku di Tokyo ni. Last year aku dah pun menjejaki kota Tokyo ni. Tp ada beberapa tmpt terpaksa dibatalkan sbb berikutan ribut salji. So kali ni aku decide nak pegi tmpt yg xdpt pegi last year iaitu Asakusa Sensoji Temple. Kata nya Asakusa adalah satu tmpt menarik tu dilawati.
 
Aku mmg memilih hotel yang dekat dgn temple tersebut..so aku bertolak agak lewat dr hotel dalam pukul 12.
merasa naik bas awam
 
Aku naik bas tambang ke Sensoji Tample . Naik bas kena 210¥ dalam 20 minit (sbb dia byk benti2). Dia turunkan berhampiran dengan Sumida River.

Skytree Tokyo n bangunan unik tu!
 
Tak nmpak byg langsung mana Temple tu, tp aku nmpak Tokyo Skytree dan satu bangunan unik yng aku taktau apa dia(rupanya itu Asahi Beer Tokyo Tower…hahah).



Sumida river




Obachan yg dah tua ttp berjalan

 

 Dan baru aku tahu rupanya Tokyo Skytree tu dekat de!! Tp xde xde dlm list aku nk p.huhu.. Bagi aku dpt tgk pon da cukup gembira..mmg gah di situ!! So aku tny org mana nak p tample tu. Akhirnya smpai aku di Tample yg cukup fames!! Terutama main entrance dia!!
main entrance
 
street stall sepanjang ke gate 2

mochi!!

 
banyak kedai-kedai souvenir leh beli (aku jalan2je..souvenir tuk kwn2 aku adalah gmbr2 aku ni) hehe
 
 
 
  
 
 
At sni mmg ramai org!! havoc tmpt ni!! Ade beca dia!! Ramai yg pakai kimono!! Excited aku..
 
rupanya area sni mmg ade buat sewa kimono..(aku tak try sbb mahal sgt. Bajet lari) hahaha.

ni salah satu tmpt yg boleh g pada pecinta arnab. Mcm cat Café play with rabbit...huhu..aku survey tp rupanya mahal jugak sejam dlm 2000¥ xsilap aku...so mmg out lah dr listing aku..haha
 
 
 
So aku beredar dr tample tu ke destinasi seterusnya iaitu Edo Tokyo Museum! Next day 4 part 2
 

No comments:

Post a Comment